𝗧𝗿𝗲𝗻𝘂𝘁𝗮𝗸 𝗶𝘀𝘁𝗶𝗻𝗲!
Harvard institute istraživanje je pokazalo da jedan od sedam zaposlenih u organizaciji zna i razume zajedničke strateške ciljeve.
Ako ostanemo u uverenju da je razumevanje strategije rezervisano za „ljude za strateškim stolom“ i da je to kompleksna tema za veliki deo naše organizacije onda će i njena egzekucija biti kompleksna a često i bez rezultata.
Da bi strategija „živela“ zaposleni moraju imati jednostavne odgovore na jednostavna pitanja i to:
ŠTA? Šta nam je zajednički cilj
ZAŠTO? Zašto je taj cilj važan
KAKO? Šta ja tačno, kao deo sistema, treba da radim da bi se ostvario zajednički cilj, odnosno Koji je moj cilj?
GDE SMO? Kakvi su nam rezultati
KAKO DALJE? Šta smo uradili i šta ćemo da uradimo
Ova pitanja i njihovi odgovori treba da budu integralni deo našeg svakodnevnog posla, na način da kreiramo organizacionu naviku kontinuiranog fokusa na rezultat koji želimo da ostvarimo, prevodeći strategiju na jednostavan i razumljiv jezik svim zaposlenima u organizaciji.
Ako se složimo da „bitke“ dobijaju „rat“ onda nam je jasno da se gotovo svaka „bitka“ bije daleko od strateškog stola i da je biju ljudi koji su u svim organizacionim delovima – uključimo ih.