Zašto je teško izabrati konsultanta za strateško planiranje?

Tema izbora pravog konsultanta za strateško planiranje nije jednostavna, puno je ljudi koji vode biznise, bilo da su vlasnici ili direktori, koji se susreću sa tim izazovom – koga uključiti u tako važnu stvar i biti miran sa tim izborom kroz čitav proces?

Evo šta su najčešće razlozi zašto nam je kao vlasnicima ili direktorima biznisa komplikovano da odaberemo osobu koja će sa nama ruku pod ruku naš biznis sagledavati iz mnogo uglova, davati drugačije poglede na nešto što je nama sasvim jasno i podsticati nas da razmišljamo potpuno izvan onoga što je nama logično i uobičajeno, a sve to sa ciljem da zajednički kreiramo pravac i ono što su alternativna skretanja na tom pravcu:

  • Nejasna očekivanja od samog procesa strateškog planiranja i pitanja na koje u startu možda nemamo odgovore – šta taj proces podrazumeva, na koji način se radi, koja metodologija je najbolja za nas i šta su željeni ishodi?

*Ovo je posebno često ako se u proces strateškog planiranja ulazi prvi put

  • Teškoća da pronađemo konsultanta koji je dovoljno otvoren da u isto vreme razume specifičnost moje industrije i da me podstakne da razmišljam izvan okvira

*Ovo je posebno često ako se u proces strateškog planiranja ulazi sa idejom „Mi to sve znamo, treba nam malo pomoći da složimo misli i brojke“.

Strateško planiranje nije pitanje da li vi znate dobro svoj biznis, jer vi ćete uvek znati o svom biznisu više od većine drugih.

To je pitanje da konsultant koji vas vodi kroz proces ima širinu i dubinu pogleda na biznis generalno, ozbiljno iskustvo, veštinu da vas vodi da svoje znanje stavite u pogon svoje budućnosti i hrabrost da vam kaže da treba da razmišljate drugačije jer nekada znanje koje danas imate nije upotrebljivo za budućnost, samo što je to bolna činjenica koju je teško prihvatiti

  • Veliki broj konsultanata koji sebe predstavljaju kao eksperte u ovoj oblasti

*Ovo je česta pojava kojoj treba doskočiti – starteško planiranje treba poveriti nekom koga ste pažljivo istražili jer je taj proces od vitalnog značaja za uspeh vaše organizacije – uložite vreme da se dobro raspitate kome to poveravate i da li je to konsultant koji je u svom iskustvu imao kreiranje i implementaciju različitih strategija, susreo se sa različitim industrijama, poznaje savremene metodologije, a najvažnije pitanje je da li je taj konsultant doživeo u svojoj praksi da neke strategije koje je kreirao prorade i da neke ne prorade, jer ako su konsultantu sve strategije bile uspešne, nešto tu nije baš logično

Na kraju ovog posta je važno reći da je za izbor konsultanta za strateško planiranje presudno poverenje u stručnost i ličnost osobe koja nas vodi kroz ovaj važan proces.

Da, nije uopšte jednostavno naći takvu osobu, ali se vredi potruditi!