Kada krećemo na put, obično znamo šta želimo da obiđemo, na kojim mestima da se nađemo i kakve utiske da ponesemo nazad sa sobom. Zašto se onda u transformaciju ponekad upuštamo ako nismo sigurni gde želimo stići i kako destinacija treba da izgleda?
Odgovor često leži u tome da nas okolnosti ubrzavaju da uđemo u transformaciju, a ispustimo ključni korak – definisanje vizije. Bez jasne i kvalitetno definisane vizije, nema uspeha.
Vizija koja nam je stalno pred očima nam daje elan, daje konkretnost i čini nas sposobnima da sve ciljeve tokom puta ka željenoj destinaciji formulišemo lakše, bolje i usmerimo sve napore u istom pravcu.
Transformacija ima svoje uspone i padove, a jasna vizija nam pomaže da na tom putu ostanemo dosledni i ne gubimo fokus i veru u promenu.
Kvalitetna vizija je samo ona koja je podeljena sa drugima, ona u čije nastajanje su uključeni drugi.
Čak i ako nisu direktno uključeni u njeno stvaranje, zaposleni u kompanijama treba da budu upoznati sa tim šta je kompanijska vizija, jer u kompleksnom procesu transformacije biznisa svima postaje lakše ukoliko znamo „kuda plovi ovaj brod“. Pitanje da li je vizija nešto što treba deliti sa zaposlenima, odavno je prevaziđeno pitanje.
Jedino pitanje koje je opravdano je kako je deliti sa drugima, kroz koje kanale i koliko lideršip u kompaniji tom deljenju vizije stvarno može jako doprineti.
Zajednička vizija, zajednički ciljevi, zajednička destinacija, jer niko nije transformaciju izdirigovao ljudima oko sebe ili je sproveo sam – neka nam ovo svima uvek bude tema za razmišljanje kada smo pred nekom velikom promenom.