Vođenje tima je ozbiljan zadatak koji se sastoji od nekoliko elemenata. Hajde da objasnimo šta su ključni zadaci lidera na primeru vođenja jednog prodajnog tima:
• Deliti sa timom ključne stvari, zašto postojimo kao tim, koji su nam timski ciljevi i kako treba da funkcionišemo kao tim;
• Pratiti i pospešivati ostvarenje prodajno-finansijskih ciljeva pojedinaca u timu i tima u celini;
• Razumeti koji su izazovi koje vaši članovi tima imaju na terenu, sa svojim kupcima/klijentima i pomoći im kako da ih efikasno rešavaju kratkoročno i da grade dugoročne odnose sa njima;
• Razumeti koji su problemi sa kojima se susreću članovi tima, a dolaze interno zbog procedura rada koje su postavljene od strane kompanije, drugih sektora u kompaniji ili nas samih kao rukovodilaca i pomoći im kako da te probleme efikasno rešavaju;
• Kreirati timsku kulturu u kojoj se ljudi osećaju uključeno i dobro na svom poslu, razumeti njihove razvojne aspiracije i raditi sa njima na građenju kvalitetnih međuljudskih odnosa i na njihovom profesionalnom razvoju;
Ako bismo se iskreno zapitali koliko vremena odlazi na koji od ovih zadataka, možda bi bilo razloga za brigu da li kao lideri stvarno radimo ono što je naš posao – MISLITE O TOME!