Scenario options metodologija – različite „buduće stvarnosti“ i naši strateški odgovori na njih

Planiranje scenarija je identifikovanje specifičnog skupa neizvesnosti, različitih „stvarnosti“ onoga što bi se moglo dogoditi u budućnosti našeg poslovanja.

Zvuči jednostavno i može delovati da nije vredno truda ili posebnog truda, međutim, izgradnja ovog skupa pretpostavki je verovatno najbolja stvar koju možemo da uradimo da bismo pomogli dugoročnoj stabilnosti i održivost našeg poslovanja.

Planiranje scenarija ima za cilj da identifikuje i definiše kritične neizvesnosti i razvije verodostojne scenarije kako bi se razgovaralo o uticajima i odgovorima koje treba dati za svaki od njih. Ako smo svesni šta bi se moglo dogoditi, veća je verovatnoća da ćemo se uspešno nositi sa onim što će se dogoditi.

Planiranje scenarija je kreativna tehnika koja uključuje zaposlene iz različitih organizacionih delova i hijerarhijskih nivoa, omogućavajući  dijalog, razmenu i korišćenje kreativnog potencijala jačajući interni organizacioni kapacitet da odgovorimo eksternim uticajima.