Promena je jedina konstanta i sa njom treba umeti

„Nema potrebe objašnjavati koliko se brzo stvari u savremenom svetu menjaju“, rečenica je koja se sve češće može čuti u poslovnom svetu.
 
Pa, da li je baš tako?
 
Mi mislimo da nije!
 
Potreba da se o promenama koje su svuda oko nas svakodnevno priča je veća nego ikada. Imajući u vidu da danas u organizacijama rade pripradnici više različitih generacija čije su navike i reakcije na promene različite, važno je temu promena staviti u fokus. Kojoj god generaciji pripadali, uticaj AI-a i društvenih mreža nas neće zaobići. Pored toga, danas se nesvesno očekuje da smo svi ok sa promenama, to je veština savremenog doba i biznis polako, ali sigurno, počinje da je podrazumeva.

A da li je realno da svi imamo veštinu upravljanja promenama i konstruktivnog nošenja sa promenama kada smo deo njih?
 
📊Prema studiji koju je sprovela kompanija Gartner, prosečan zaposleni naišao je na deset promena u kompanijama 2022. godine, što je veliki skok u odnosu na samo dve promene u 2016. godini.

Pitamo se koliki bi taj broj promena po zaposlenom bio danas početkom 2024. godine? Nesumnjivo još veći!

Ogroman broj promena na koje nailazimo u poslovnom okruženju i dalje nas ne čini toliko familijarnim sa promenama da ih lako prihvatamo.

Najčešći razlozi zbog čega je to tako su vezani za strah od nepoznatog i osećaj gubitka kontrole nad situacijom. Kada sagledamo sve ovo iz perspektive jedne organizacije, postaje nam jasno da ukoliko želimo da napravimo transformaciju bilo koje vrste u našem biznisu, susrešćemo se upravo sa ovim osećanjima kod naših zaposlenih koja su u osnovi otpora promenama koji nas često muči i pitamo se odakle on zapravo dolazi.
 
Ako želimo da vidimo promenu u svom biznisu, hajde da se suočimo sa tim da nema održive promene ako tome pristupamo „preko kolena“, sa idejom da ćemo to lako, a još manje promena može biti održiva ako je podstičemo ne uključujući svoje saradnike i oslanjajući se na ideju da mi znamo najbolje i možemo to sami, a da su oni tu „samo da sprovedu“ to što se odluči.
 
Biznis i organizacione transformacije su kompleksni procesi koji vode ka setu željenih sistemskih i održivih promena u poslovnom okruženju i nema firme koja ne prolazi kroz njih – zato ćemo u narednom postu pisati upravo o njima.