Zašto su se mnoge kompanije odlučile da ulože ozbiljne budžete u employer brending kampanje, a onda se zapitale zašto im se ta investicija nije isplatila?
Odgovor je jednostavan, zato što su to kampanje u kojima reklamiramo naš „proizvod“, a „proizvod“ u employer brending kampanjama su organizaciona kultura u kojoj zaposleni provode ozbiljan deo svog vremena i iskustvo zaposlenih koje direktno izvire iz toga kakva je kultura kompanije.
Kampanja koja pokazuje da smo cool, da smo nasmejani, da je kod nas jako zabavno i relaksirajuće raditi ima smisla samo ako to jeste naša autentična organizaciona kultura i iskustvo kakvo naši zaposleni doživljavaju svakodnevno. Takvom kampanjom, ukoliko je realnost nešto sasvim drugo, šaljemo potpuno pogrešnu sliku o sebi kao kompaniji u etar i pravimo i sebi i drugima privid koji vrlo brzo nestane jer se na tržištu zna šta je stvarno stanje u kompaniji.
No, lepu sliku o kompaniji je relativno lako poslati u etar, a jako je teško objasniti kandidatu kada počne da radi da umesto cool, nasmejane, zabavne i relaksirajuće atmosfere ulazi u tim gde je ekipa „nabrijana“ da svim novim ljudima u timu „pokaže gde im je mesto“, gde nadređeni samo traži rezultate, bez ikakve podrške zaposlenima i gde se tolerišu razne stvari koje uopšte nisu zabavne i relaksirajuće.
Da ne biste objašnjavali zašto „proizvod“ koji ste reklamirali nije baš kao na reklami u vašoj employer brending kampanji, hajde da se najpre pogledamo u ogledalo i poradimo na suštinskim stvarima kao što su organizaciona kultura i iskustvo zaposlenih, pa da tek onda puštamo u etar sliku o tome da smo baš super…
Jer naša organizaciona kultura i iskustvo naših zaposlenih treba da nam budu prvi prioritet u vođenju poslovanja!