Da li je u današnjem kompleksnom i neizvesnom biznis kontekstu izrada strategije isto kao da gradimo kuću na klizištu?
Analogija stvarno ima smisla ako se držimo starih metoda predviđanja budućnosti na bazi prošlosti, i mislimo da je dovoljno da imamo plan B.
Sa promenom biznis konteksta, prirodno je da se menja i pristup strateškog planiranja.
Mi verujemo da postoje tri fundamentalna principa koje treba pratiti:
- Izabrati metodologiju ili kombinaciju metodologija koja je primenjiva za vaš biznis i koja neće previše opteretiti vas i vašu organizaciju
- Integrisati ključne megatrendove u svoju strategiju u pravo vreme, pravoj meri i na pravi način
- Uključiti u strateško planiranje efekat „svežih očiju“ na način koji je vašoj organizaciji pitak
Globalni trendovi idu u pravcu razvoja novih metodologija, alata i okvira za razvoj biznis strategije, a mi ćemo u našim narednim postovima kratko predstaviti dve koja prepoznajemo da su komplementarne i najšire primenjive.
U vremenu kada se borimo sa neizvešnošću, koja podrazumeva teškoću predviđanja budućnosti, i sa složenošću, koja podrazumeva veliki broj i međuzavisnost faktora koji utiču i na sadašnjost i na budućnost, neophodno je primenjivati metodologije koje daju odgovore upravo na to pitanje:
Kako sa neizvesnošću i složenošću raditi kvalitetno strateško planiranje?!