Faktori koji utiču na rad HR funkcije u kompaniji

Često se vlasnici biznisa ili direktori kompanija zapitaju kako to da im HR funkcija ne radi kako oni misle da treba i zašto nemaju ono što od HRa očekuju.

Odgovor na to pitanje nije uopšte jednostavan i najčešće je splet više faktora:

  • Pod HR funkcjiom se ponekad u biznisu podrazumeva mnogo manje od onoga što ona zapravo jeste
    *HR funkcija treba da radi mnogo kompleksnije strateške poslove od zapošljavanja i ugovora o radu kako je nekada u biznisu percipiraju
  • Od HR funkcije se ponekad očekuje mnogo više nego što je u realnosti moguće
    *HR funkcija treba da ponudi okvir i kvalitetne alate za rad liderima, a ne da upravlja njihovim timovima što se ponekad neopravdano od HRa očekuje
  • Vlasnici biznisa i direktori kompanija nekada nisu do kraja motivisani da HR funkciju imaju u njenom strateškom obliku
    *HR funkcija koja je strateški postavljena ima integritet i čelendžuje status quo u kompaniji, ne zaobilazeći nikog do samog vrha kompanije
  • Menadžment kompanija često nije spreman da prihvati HR funkciju u njenom punom obliku
    *ozbiljan HR podstiče menadžment da se razvija, jer da biste razvijali druge neophodno je da najpre razvijate sebe, a razvoj sebe podrazumeva izlazak iz zone komfora
  • HR profesionalci ponekad nemaju sve kompetence koje su neophodne da HR funkcija radi sve što treba i na način koji treba
    *HR profesionalci ponekad ostanu na nivou veština koje imaju, a lestvica se svakodnevno pomera naviše, treba je dostići i prebaciti

I kako prevazići ono što nas koči da bi nam HR radio kako treba?

Recept je jednostavan:

  • prvo identifikujte šta vas koči
  • onda krenite planski to da rešavate
  • ne odustajte na prvim preprekama
  • pratite rezultat
  • proslavite uspeh kada se rezultati ustale

Recept za neko jelo može da zvuči jednostavno, ali priprema traži ozbiljnu veštinu – tako je i ovde!