Da li su ključni strateški megatrendovi integrisani u našu strategiju i naše operativno poslovanje?

Održivi razvoj

Čista energija i čista tehnologija, iako uzvišeni ciljevi, postaju sve važniji za biznis i biznis strategiju

„Neto nulta“ emisija ugljenika je već deo biznis strategije najrazvijenijih kompanija. 

To podrazumeva preispitivanje i promene biznis modela – kako komuniciramo sa krajnjim korisnicima, kako vodimo svoje operacije, kako razvijamo svoje proizvode.

Globalna istraživanja pokazuju:

  • Prihod od održivih proizvoda raste šest puta brže od ostalih proizvoda.
  • Veliki deo potrošača će platiti više za proizvode koji pozitivno utiču na životnu sredinu

Kupac

  • Customer-centric pristup postaje krucijalan i usmerava biznis strategije u 2 pravca: Smisleno korišćenje i analiza podataka o kupcima i razvoj organizacione kulture kompanija usmerene oko potreba kupca
  • Omnikanalno iskustvo
  • Održivi proizvodi i etičko ponašanje
  • Potrošači sve više žele da kupuju brendove koji su u skladu sa njihovim vrednostima
  • Digitalizacija kupovine ide će u pravcu kreiranja jednostavnog i personalizovanog iskustva, vodeći brigu o zaštiti privatnosti potrošača

Zaposleni

  • Milenijalci u porastu na radnom mestu menjaju očekivanja od poslodavca i prioritete
  • Sve veći broj ljudi želi da radi za organizaciju „sa snažnom društvenom savešću“
  • Menja se i način na koji radimo. Svaki peti globalni zaposleni sada barem povremeno radi na daljinu. Hibridni model rada živi
  • Organizacione strukture će postajati manje hijerarhijske, a više fluidne
  • Dani „živim za posao“ su prošli, ljudi će sve više ceniti svoje privatno vreme i slobodu
  • Sve će biti teže privući i zadržati zaposlene, posebno talente
  • Diversity je tema koja je već sada vrlo prisutna, a koja će biti imperativ u budućnosti u kompanijama