Održivi razvoj
Čista energija i čista tehnologija, iako uzvišeni ciljevi, postaju sve važniji za biznis i biznis strategiju
„Neto nulta“ emisija ugljenika je već deo biznis strategije najrazvijenijih kompanija.
To podrazumeva preispitivanje i promene biznis modela – kako komuniciramo sa krajnjim korisnicima, kako vodimo svoje operacije, kako razvijamo svoje proizvode.
Globalna istraživanja pokazuju:
- Prihod od održivih proizvoda raste šest puta brže od ostalih proizvoda.
- Veliki deo potrošača će platiti više za proizvode koji pozitivno utiču na životnu sredinu
Kupac
- Customer-centric pristup postaje krucijalan i usmerava biznis strategije u 2 pravca: Smisleno korišćenje i analiza podataka o kupcima i razvoj organizacione kulture kompanija usmerene oko potreba kupca
- Omnikanalno iskustvo
- Održivi proizvodi i etičko ponašanje
- Potrošači sve više žele da kupuju brendove koji su u skladu sa njihovim vrednostima
- Digitalizacija kupovine ide će u pravcu kreiranja jednostavnog i personalizovanog iskustva, vodeći brigu o zaštiti privatnosti potrošača
Zaposleni
- Milenijalci u porastu na radnom mestu menjaju očekivanja od poslodavca i prioritete
- Sve veći broj ljudi želi da radi za organizaciju „sa snažnom društvenom savešću“
- Menja se i način na koji radimo. Svaki peti globalni zaposleni sada barem povremeno radi na daljinu. Hibridni model rada živi
- Organizacione strukture će postajati manje hijerarhijske, a više fluidne
- Dani „živim za posao“ su prošli, ljudi će sve više ceniti svoje privatno vreme i slobodu
- Sve će biti teže privući i zadržati zaposlene, posebno talente
- Diversity je tema koja je već sada vrlo prisutna, a koja će biti imperativ u budućnosti u kompanijama