Biznis transformacije se dešavaju u svim kompanijama u savremenom svetu bile one manje ili veće, u jednoj ili drugoj industriji, na jednom ili drugom kraju sveta.
Razlika je samo u tome što se nekim kompanijama transformacije dešavaju, dok neke kompanije upravljaju transformacijama.
Upravljati biznis transformacijom znači promišljati duboko o nečemu što želite da vidite u budućnosti u svojoj kompaniji, zatim se zamisliti nad tim kako da do toga dođete, kakve vam veštine, znanja i kapaciteti u vašoj organizaciji trebaju za to, u kakvoj se organizacionoj kulturi to može ostvariti, kakva je putanja koju treba proći, koji su milestonovi na toj putanji i šta na operacionalnom nivou treba da budu jasni pokazatelji uspeha na tom transformacionom putu.
🔹Kako često pokretači transformacija razmišljaju na tom putu:
“Hajde da krenemo, usput ćemo videti kako ide” – nema dubokog promišljanja na početku na temu onoga što transformacija treba da nam donese, već se u nju kreće na osnovu opšte ideje bez razrade
“Ko može bolje od nas samih da nas usmeri da uradimo ono što smo zamislili” – postoji uverenje da će transformacija uspeti ako je sami vodimo ne uzimajući u obzir da su “sveže oči” i drugačiji pogledi na biznis od ustaljenih neophodni da se transformacija kvalitetno osmisli i sprovede
“Mi toliko znamo o našem biznisu, nema šanse da ne uspemo u transformaciji koju želimo” – previdimo da se pozabavimo time koje su nove kompetencije i kapaciteti koji nam trebaju na tom putu i oslonimo se na ono što trenutno imamo nerazumevajući da je često za uspešnu transformaciju potrebno nešto sasvim drugačije od toga
“Organizaciona kultura – ok, time ćemo se baviti kasnije, prvo da se postaramo kako ćemo sa biznisom” – organizacionu kulturu posmatramo kao “light” temu i ne pridajemo joj veliki značaj, a ona je ključ uspeha ili neuspeha na transformacionom putu
“Pa dobro, videćemo kako ide, važno da mi idemo ka tome što hoćemo” – ne odredimo se kako ćemo proceniti jesmo li uspeli, jesmo li zadovoljni onim što smo dobili kao rezultat transformacije i onda najčešće postanemo nezadovoljni jer nismo na startu uspostavili meru uspeha
“Šta sada da svima u firmi pričamo o promenama koje nas čekaju, videće da se stvari menjaju kada bude trebalo i sami” – podrazumevamo da će ljudi lako prihvatiti promene ili mislimo da ih neki čak neće ni osetiti, što je velika greška jer je firma, kolika god bila, sistem spojenih sudova i ništa ne ostaje na jednom mestu već se širi kroz organizaciju nekontrolisano ako se oni koji upravljaju transformacijom ne pozabave kvalitetnim i pravovremenim komuniciranjem svih promena“
❔Kada ste pred nekom manjom ili većom biznis transformacijom, najpre postavite sebi pitanje i odgovorite iskreno – da li izgovorite ili vam bar prođe kroz glavu neka od ovih rečenica?
Ako je odgovor potvrdan, promislite dobro o tome jer sigurno želite da ta tranformacija uspe!